Fatalnost ili (uglavnom) besprijekorna pobjeda?

NetherRealm Studios nedavno je najavio i lansirao “najnoviju” igru ​​u svojoj seriji. Ne, to nije novi nastavak, to je ponovno izdanje klasika: Mortal Kombat 1.

O igri koja je sve započela. Kako stvari izgledaju u novom ruhu? Po čemu se igra ističe i koje su njene manje pozitivne strane? Je li ovo savršena pobjeda za NetherRealms Studios ili ne? Odgovore na ova pitanja saznat ćete u nastavku ove opsežne recenzije!

Naziv igre: Mortal Kombat 1

  • Žanr: Borba
  • Proizvođač: NetherRealm Studios
  • Izdavač: Warner Bros. Igre
  • Platforme: Nintendo Switch, PlayStation 5, Windows, Xbox Series X/S
  • Cijena za Steam verziju: 70 eura
  • Datum izlaska: u prodaji

Po čemu se igra ističe:

  • Dodatno dorađen borbeni sustav
  • Kreativni Kameo sustav igre
  • Vizualno izgleda fantastično
  • Prilično dobre mogućnosti igranja na mreži

Što nije tako dobro:

  • Mikrotransakcijski sustav
  • Nedostatak nekih načina igre iz prethodnih naslova

NetherRealm Studios odlučio je da je vrijeme za ponovno pokretanje Mortal Kombat franšize s izdavanjem Mortal Kombat 1. Ali ova posljednja iteracija ne vraća samo broj na jedan. Do sada je priča o seriji bila pomalo zamršena i puna nedosljednosti. Mortal Kombat 1 zadržava većinu tradicionalnog igranja i elemenata priče po kojima je franšiza poznata, uz neke nove dodatke.

Kako je igrati MK1? Ako ste dobri u ovakvim igricama, očekivat ćete više-manje isto, a to vas neće puno iznenaditi. Ali što ako ste početnik ili ako ste u svijet Mortal Kombata ušli sa znanjem i vještinama Tekkena? Kako će funkcionirati?

Prije svega treba reći da će vam, pogotovo ako ste početnik, trebati dosta vremena da se naviknete na Mortal Kombat 1. Kao kad idete učiti voziti auto. Ali razlika je u tome što ovdje kad te udare neće ti nanijeti nikakvu štetu: ni materijalnu ni emocionalnu, što se može dogoditi kad se borimo i izgubimo od CPU-a. Sve u svemu, borba je malo sporija od, recimo, Street Fightera 6 ili čak novijih MK naslova poput Mortal Kombata 11. Ali ne prespora; igra koristi pravi tempo koji mi daje dovoljno vremena da stvarno shvatim što se događa i stvarno naučim pokrete. Nakon nekoliko sati, počeo sam izvoditi neke složenije kombinacije i osjećao sam se kao netko tko ovu igru ​​igra mjesecima, što nije slučaj s mnogim drugim borilačkim igrama.

mortal kombat 1 fatality

Igra i likovi

Što se samog gameplaya tiče, NetherRealm Studios se nije previše potrudio promijeniti formulu iz Mortal Kombata 11. To je i dalje 2D brawler s 3D borcima, što je po meni najbolja formula za serijal. Svaki gumb izvodi odabrani napad, a kombinacija omogućuje kombinaciju ili poseban potez. Kada igračevo zdravlje padne ispod određene razine, on može izvesti smrtonosni udarac, koji vas može izvući iz teške situacije.

Što se tiče likova, Mortal Kombat 1 nema isti popis kao prethodni naslov, ali pretpostavljam da će ih biti dodano kasnije u obliku DLC-a. Neki od likova poput Sonye Blade i Jaxa nisu prisutni. Nadam se da će to biti vrlo brzo. Ali ima nešto novo. Što zapravo i nije novo.

Velika nova promjena je uvođenje sustava Kameo. Ovo u osnovi daje igračima suigrača kojeg mogu pozvati u bilo kojem trenutku da im pomogne. To uključuje neka zanimljiva imena kao što su Sonya Blade, Cyrax, pa čak i Striker i Motaro. Mogu se pridružiti napadu ili vam pomoći u situaciji koja vam ne ide u prilog. Također pomažu pri izvođenju Fatalnog udarca. Cameo likovi mogu se prizvati do dva puta u brzom slijedu, ali tada će se mjerač morati ponovno napuniti. Srećom, to se događa vrlo brzo.

mortal kombat 1 fatality

Novi stari posjet OutWorldu

NetherRealm je donio puno dobrih stvari sa Story Modeom u Mortal Kombat 1. Iako igra označava “reboot” serijala, zapravo nastavlja tamo gdje je MK 11 stao. Nakon što je porazio Kroniku i preuzeo kontrolu nad Hourglassom u prethodnoj igri, Fire God Liu Kang preoblikovao je svijet. Carstva su u relativnom miru. Mortal Kombat turnir se i dalje održava, ali ne do smrti. Liu Kang je sada zaštitnik Zemaljskog carstva i njegov je posao trenirati njegove prvake za turnir, gdje upoznajemo ostale likove. Ništa previše opasno. Nema tog Shang-Tsunga, nema takvog Shao-Khana i ostalih negativaca (ili možda…).

Glavna priča ispričana je prilično dobro i neće vam trebati puno da u potpunosti uronite u nju. i shvatio sam da sam prilično uložio u nju. Također možemo vidjeti likove poput Mileene, Baraka i Reptila, a da nisu toliko zli. Čak ni Shao Khan (general Shao) i Shang Tsung više nisu zli samo zato što su zli. Oni su jednostavno zli. Ali ne previše

Sam po sebi, način na koji Story Mode funkcionira prilično je isti kao i bilo koja druga svađalica koju je stvorio NeatherRealm Studios. Stavlja vas u kožu određenih likova na nekoliko rundi prije promjene fokusa. Svaka bitka je isprekidana scenom. To može potrajati dugo i može dati reznim scenama Hidea Kojime trku za svoj novac. Put naprijed je jednostavan: pobijedite svog protivnika da biste krenuli naprijed. Story Mode sastoji se od 15 poglavlja, koja su podijeljena u četiri čina, pri čemu se svako poglavlje fokusira na određeni kultni MK lik. Proći ćete kroz svako poglavlje kao taj lik, doživjeti nekoliko scena na putu i nekoliko borbi. Obično ćete izazvati ukupno četiri protivnika, napredujući kroz priču dok učite poteze tog lika. Do kraja Story Modea, imat ćete prilično dobro razumijevanje igre.

Prezentacija priče je po mom mišljenju prilično dobra. Pomiješana s puno “pretjeranih” scena koje vrište “Mortaaaal Kombaaat!”, igra je malo više nalikovala Mortal Kombat filmu nego igri, ali s više sadržaja. MK1 ne žuri ispričati priču, a usput donosi zanimljive obrate. Jedina zamjerka priči je kako je brzo završila. Ukupno mi je za kampanju trebalo oko pet sati. Iako sam svjestan da Story Mode ne može trajati 10+ sati, žao mi je što nije bilo malo duže.

mortal kombat 1 fatality

Invazija koja nije baš to

Jedna stvar za koju vjerujem da će se mnogi igrači veseliti je Invasion Mode. Ova se igra reklamira kao značajka koja će još neko vrijeme zadržati one koji su završili kratku kampanju igre. U biti, Invasion Mode omogućuje igračima da igraju u stilu Mario Partyja, dovršavajući izazove, susrećući se s protivnicima i otključavajući nagrade u procesu. Pregršt nagrada je stalna kozmetika, poput opreme, dodatnih napada, “finišera” i više. Ali neke od nagrada specifične su za način invazije, poput talismana, koji daju poboljšanja borbe.

Postoje i bodovi vještina za povećanje zdravlja, oštećenja i drugih karakteristika vašeg lika. U teoriji, dodaje neke RPG mehanike. Ali iskreno, mod izgleda nekako napola dovršen i kao da mu nešto nedostaje. Često nisam ni primijetio učinak talismana ili drugih “poboljšanja”. Iskreno, Invasion Mode je više poput mobilne verzije cijele igre. Put naprijed je često bio linearan, a put je, općenito, bio samo repetitivan i monoton. Na kraju je sve izgledalo kao jedan veliki “grind”, odnosno trebalo je uložiti puno truda i vremena da bi se otključale nagrade, s tim da ovakav oblik “grinda” nije bio baš zabavan.

mortal kombat 1 fatality

Brutalno lijepa igra

Što se tiče izgleda i zvuka Mortal Kombata, NetherRealmova usredotočenost na trenutnu generaciju konzola uvelike se isplatila. Ne postoji drugi način da se to kaže, Mortal Kombat 1 izgleda prekrasno. Likovi su izuzetno detaljni i izgledaju nevjerojatno. Pogotovo u scenama u Story modu. Također mi se sviđa kako likovi prikazuju ozljede. Oni su naravno samo vizualni, jer se zdravlje regenerira prije svake borbe, ali i ovo je lijep dodatak. Nakon meča, vaš lik će biti krvav. Lijep mali detalj.

Sve u svemu, MK1 je grafički i zvučno među prvih deset, što ćete posebno osjetiti ako imate jače računalo i stavite ga na visoke ili maksimalne postavke. Likovi poput Mileene i Baraka oduvijek su djelovali više fantastično nego realno, ali ovdje se čine stvarnijima nego ikada. Razine su detaljne i impresivne. Sjajno je vidjeti kako Story Mode prelazi iz reznih scena u borbu, prikazano gotovo besprijekorno zbog visoke razine detalja na svakoj razini.

Nadalje, kombinacije poteza ili “combo” (namjerno sam napisao k) u MK1 su izvrsne. Kultni fatalni X-zraci su se vratili, što je svakako dobra stvar. Govoreći o tome, MK1 ima neke od najbrutalnijih, a opet zabavnih, Brutality i Fatality koje smo dosad vidjeli. Sve u svemu, igra kao takva djeluje izuzetno fluidno i veselim se što ću isprobati još neke likove i vidjeti kakva je priča s njima i kakvi su njihovi potezi.

Nisam proveo puno vremena isprobavajući modove mrežne igre, ali nisam naišao na kašnjenje ili de-sinkronizaciju ni u jednom meču. Čini se da do sada nije bilo mnogo online načina, samo rangirane, nasumične i privatne sobe. Pretpostavljam da je to najvažnije za one koji duboko zarone u natjecateljsku online igru, ali volio bih vidjeti malo više raznolikosti.

mortal kombat 1 fatality

Iako je MK1 izvrstan, nije bez mana

Iako je većina mojih iskustava s MK1 bila pozitivna, definitivno postoje neki problemi. Što je najvažnije, mislim da nedostatak smislenih ili zabavnih modifikacija sprječava MK1 da dosegne svoj puni potencijal. Na primjer, razočaran sam što Invasion Mode nije više uglađen, osjećam da su programeri mogli izvući više iz ovog načina. Ali to nije najveći problem. Nije ni blizu. Za mene su najveći problem mikrotransakcije.

Znam da je to postalo normalno i uobičajeno u posljednje vrijeme za sve veći broj i žanr igara, ali još uvijek mi se ne sviđa i nastavit ću izražavati svoje nezadovoljstvo svaki put kad naiđem na ovo. Prije svega, igra je sama po sebi prilično skupa: planirate li je kupiti preko Steama, koštat će vas 70 eura. Alternativne stranice poput Kinguina, G2A, CDKeysa i sličnih nude neke popuste, ali ne velike jer je igra nova i AAA naslov. Dok igrate samu igru, zaradit ćete kredite i novčiće. Krediti se resetiraju svake sezone i koriste se posebno za kozmetiku za tu sezonu.

Novčići ili novčići, s druge strane, postoje i koriste se za otključavanje nagrada i kozmetike kroz Svetište. Međutim, postoji treća valuta koja se zove Dragon Crystals. Iako je ovo vrlo vrijedna valuta, dobit ćete je u vrlo malim iznosima kroz igranje igrice ili tzv. Ako želite dobiti više ove valute, morat ćete dati novac za to. Pravi novac. Naravno, najbolja kozmetika se dobiva preko Dragon Krystalsa. Jednostavno nisam ljubitelj ovoga. Mogu se nositi s dodacima DLC-a, ali ne sviđaju mi ​​se ove mehanike kroz mikro-transakcije. Posebno mi se ne sviđa kad se neke Kool stvari kriju iza mikrotransakcija.

mortal kombat 1 fatality

Zaključak: Sve u svemu, Mortal Kombat 1 je vrlo zabavna svađalica, prikazana na odličan način, čija je jedina velika mana uvođenje mikrotransakcija.

Iako Mortal Kombat 1 nije “Flawless Win” ili “Flawless Win”, ipak se čini kao veliki korak naprijed za franšizu na mnogo načina. Iskustvo igre je jako dobro, možda i najbolje do sada, i mislim da je iskustvo igre ili “gameplay” jedna od najvažnijih stvari za svaku igru, a posebno borbene igre. Kao igra, MK1 je vrlo dobar naslov za početnike u seriji i žanru borbenih igara. Ali igra također sadrži jako velik broj noviteta i stvari koje će i iskusnijim igračima trebati dovoljno vremena da pohvataju sve sitnice i tajne.

Story Mode naplaćuje se kao ultimativni kinematografski Mortal Kombat, vrijedna avantura sama po sebi za one koje zanima priča. Iako relativno kratka, priča igre je dovoljno zanimljiva i lijepo pokazuje da ima potencijala privući svakoga, čak i one igrače koji su novi u MK-u. Modova je malo, nadamo se da će se to poboljšati kroz neki DLC, ali mora se reći da ovi modovi koji postoje nisu uzalud potrošeni. Jedina veća zamjerka su mikrotransakcije.

Sve ostalo je više-manje jako dobro. Dobili smo još jedan jako dobar MK naslov, koji će nam “pojesti” puno sati. Bilo da ste iskusan igrač ili početnik, mislim da bi Mortal Kombat 1 trebao biti u vašoj knjižnici igara.

Konačna ocjena: 8,8/10

Napisao: Ivan Hečimović

Članak Mortal Kombat 1: Fatality ili (uglavnom) besprijekorna pobjeda? prvi put se pojavio na PC CHIP-u.
pcchip.hr

nodejs.rs

DRUGI UPRAVO ČITAJU

Možda vas zanima