Pisanje bloga i održavanje odjeljka bloga na vašoj web stranici jedna je od najboljih strategija kada želite izgraditi robnu marku i prodati svoje proizvode/usluge. Ne postoji savršen i univerzalan odgovor na pitanje kako napisati članak koji prodaje.
No, siguran put do kvalitetnog bloga i boljih izgleda da vam se marketinški napori isplate krije se u dobro napisanom, zanimljivom i relevantnom sadržaju za vašu ciljanu publiku. Kada mu dodate fotografije, videa i druge multimedijske sadržaje, post će svakako biti vizualno privlačniji i privlačniji za čitanje. Dakle, ako želite da se vaši postovi na blogu prodaju, morate osigurati da budu visoke kvalitete i da nude vrijednost vašim čitateljima.
Kvalitetna, redovito ažurirana web stranica optimizirana za tražilice moćan je alat za svako poslovanje. Ako pružite svoju publiku i potencijalne klijente vrijedan, informativan i dobro napisan sadržajsigurno je da ćete privući više prometa na svoju web stranicu, povećati konverzije i pokazati se kao profesionalac u svom području.
Bilo da nemate vremena ili nemate pojma kako započeti i voditi blog, predlažemo nekoliko ključnih savjeta za pisanje uspješnih poslovnih članaka na blogu. Čitati.
Pišite za svoje čitatelje
Za početak, budite svjesni da vaši postovi na blogu, pa čak ni vaša web stranica nisu za vas, već za vaše čitatelje i kupce. Stoga pišite blog ciljano, odnosno s namjerom da riješite problem kupca, date nove uvide u svoje područje poslovanja, date korisne savjete.
Ako niste sigurni u teme ili jednostavno ne znate što bi bilo zanimljivo, počnite s uobičajenim pitanja koja kupci postavljaju o vašim proizvodima. Primjerice, ako prodajete vunu, igle i druge rukotvorine, možete objaviti članak o tome kako odabrati pravu veličinu igala, debljinu konca i slično. S druge strane, prodavači nakita mogu napisati članak o razlici između pravih i lažnih dijamanata.
Zaključak je da svaki blog pruža odgovore i nudi nekoliko rješenja za probleme koje vaši korisnici mogu imati. Jednom kada pronađu relevantan sadržaj, to je korak bliže izgradnji odnosa povjerenja, a zatim korak bliže kupnji.
Planirajte postove na blogu
Vremena je uvijek malo, pogotovo kada je u pitanju poduzetništvo i vođenje malog obrta. Međutim, šteta je ne iskoristiti tako vrijednu strategiju, pogotovo kada je bloganje tako izvedivo uz malo planiranja i rasporeda.

Postoje i alati za pisanje i uređivanje sadržaja koji vam mogu uštedjeti vrijeme kada sjednete pisati. Google Adwords je koristan alat i odličan način za pronalaženje ključnih riječi koje ljudi koriste kada traže usluge poput vaše. Poželjno je da se naslovi blogova koje stvarate temelje na njima. Na ovaj jednostavan, ali učinkovit način možete privući promet na svoju web stranicu i pokazati drugima što doista radite. Dakle, istražite svoje ključne riječi i stvorite naslove i tekstove koji ih sadrže – Google će to prepoznati i podržati tako što će vaš blog prikazati na višoj poziciji u rezultatima pretraživanja.
Stvorite kvalitetan sadržaj
Kvalitetan sadržaj bloga siguran je način za izgradnju vjerodostojnosti vaše web stranice. Kada čitatelji imaju problem i traže rješenje, a zatim pronađu vrijedne informacije u vašim člancima, to će ih potaknuti da se ponovno vrate na vašu stranicu. Također se povećavaju šanse da kupe od vas.
Ako vam pisanje nije jača strana ili stvarno nemate vremena, razmislite o tome da svoje bloganje prepustite profesionalcu. Profesionalni pisci će kreirati postove na blogu koji će se svidjeti vašim ciljnim kupcima i pomoći vam da povećate svoje poslovanje.
Prije nego što pritisnete Objavi na svom blogu, zapitajte se je li to sadržaj koji želite da ljudi povezuju s Vašom tvrtkom. Ako je odgovor ne, poradite na blogu još malo. Još bolje, zatražite pomoć nekoga s iskustvom i okom za detalje. U slučaju da sami pišete blogove, ne zaboravite angažirati lektora koji će u potpunosti dotjerati vaš tekst i pomoći vam da ostavite profesionalni dojam.
Dosljedno objavljujte članke
Jedno od pitanja koje se nameće kada pokrenete blog je učestalost objava. Mišljenja su podijeljena o tome koliko često treba objavljivati članke na stranici. Najbolje je postaviti održivi cilj, odnosno raspored objavljivanja kojeg se možete pridržavati.
Dakle, ključ je dosljednost. Jasno je da ponekad nećete imati vremena za pisanje, da vam može ponestati ideja i tema ili da vam se jednostavno ne da pisati. (Čak se i profesionalni blogeri bore s tim!)
Nemojte biti prestrogi prema sebi ako slučajno propustite raspored objavljivanja. Umjesto da budete pod pritiskom, bolje planirajte i posvetite se rasporedu koji nije previše zahtjevan.
Dodatni savjet: Kada nemate motivacije napisati novi post, poradite na svojim starim postovima. Google “voli” česta ažuriranja sadržaja, pa će taj trud nagraditi podizanjem objave u pretrazi i time povećati vidljivost vašeg poslovanja.
Razvijte stil pisanja za svoj blog
Blog vaše tvrtke odlično je mjesto za predstavljanje vašeg brenda i davanje ideje vašim potencijalnim kupcima o tome tko ste. Svedite svoje prodajne prijedloge na minimum i vidjet ćete da će ljudi odgovoriti i vjerojatno kupovati od vas.

Kako se piše poslovni blog, s namjerom promoviranja vaših proizvoda, pokušajte koristiti profesionalni ton, a da u isto vrijeme ne bude previše formalan. Također, obratite pozornost na duljinu teksta. Kao pravilo, postovi na blogu trebali bi imati oko 400-500 riječi. Ako je vaš post na blogu dugačak, razmislite o tome da ga podijelite na više postova.
Neka vaši članci budu interaktivni i laki za dijeljenje
Samo zato što ne dobivate komentare na svoj blog ne znači da ga nitko ne čita. Razmislite o svim blogovima i člancima koje ste pročitali. Mnogi ljudi jednostavno ne ostavljaju komentare. Međutim, kako blog bude rastao, sve će više ljudi početi komentirati. Ako se to ne dogodi, pokušajte ih potaknuti pozivima na akciju. Pitajte ih za savjete ili točke koje ste možda propustili na svom blogu. Sigurno ćete dobiti povratne informacije.
Također, korisno je postaviti gumbe za dijeljenje na društvenim mrežama – iznad ili ispod bloga, kako biste čitateljima olakšali dijeljenje vaših članaka. Ovo je način na koji privlačite promet i potencijalno povećavate konverzije.
Izmjerite izvedbu svog bloga
Ako želite biti sigurni da vaša web stranica radi što bolje, trebali biste koristiti program za web analitiku. Jedna od najpopularnijih opcija je Google Analytics, koja vam u tome može pomoći pratiti performanse vaše web stranice. Još jedan koristan alat je Google Search Console, koji vam daje podatke o tome za koja pretraživanja se vaši postovi pojavljuju na Googleu. Na taj način možete dobiti ideje o tome koje ključne riječi ciljati kada ažurirate svoj stari sadržaj.
Budite strpljivi – za razvoj uspješnog bloga potrebno je vrijeme
Kako budete objavljivali više blogova, vidjet ćete kako čitatelji postupno otkrivaju vaš sadržaj. Postat će jasno koje su vrste postova na blogu najpopularnije, pa ćete znati o kojim temama vaša publika voli čitati.
Međutim, imajte na umu da razvoj vašeg bloga zahtijeva vrijeme, predanost i trud. Ne očekujte da će se vaš blog pojaviti na prvoj stranici tražilica za vaše ciljane ključne riječi – odmah. Morat ćete dokazati Googleu da jeste pouzdan izvor informacija prije nego što tražilice mogu rangirati vaše stranice. U svakom slučaju, dosljedan rad na stvaranju kvalitetnog i relevantnog sadržaja zasigurno će dati rezultate u vidu povećanja prodaje.