Priča o ženama koje su spojile skandinavsku estetiku i bosansku tradiciju

Prije skoro pola stoljeća, majstor Ibrahim Vračo je u Visokom osnovao porodični obrt limarije i bravarije. Bio je to posao koji će kasnije nastaviti njegov sin Mirsad i unuka Emina Hajrić. Emina je, nakon što je dio života provela u Švedskoj, odlučili napraviti korak dalje, te spojiti skandinavske ideje i bosanskohercegovačku tradiciju – i ponuditi neka nova rješenja. Studio Vračo je, zahvaljujući tom pristupu, jedan od prepoznatljivih brzorastućih bh. brendova u inovacijama u dizajnu enterijera i namještaja. Donosimo vam njihovu priču.

“Bila sam fascinirana načinom na koji prostor može utjecati na čovjekova čula i kreirati osjećaj harmonije. Mislim da je ovo što radim danas rezultat odrastanja u različitim okruženjima i moje fascinacije enterijerima i dizajnom. Htjeli smo stvoriti bezvremenski dizajnerski namještaj oslanjajući se na tradiciju bosanskohercegovačkog zanatstva. Napraviti nešto što će vrijediti, trajati i što uvijek donosi dobru poruku”, pojašnjava Emina.

U saradnji sa švedskom dizajnericom Sofijom Ristić izradili su prvu kolekciju pod nazivom “Najbolje od dva svijeta” koja predstavlja spoj skandinavske estetike sa vizijom Studio Vračo i bosanskohercegovacke tradicije ručnog rada. Sastoji se od Ditte Sofa Table, noćnog stolića i svijećnjaka.

“Cilj nam je da budemo dostupni samo u odabranim concept radnjama u svijetu gdje postoji poveznica izmedju naše estetike i identiteta partnera sa kojima sarađujemo. Jednostavno, ono što možemo izgraditi je da nam kupac vjeruje, da zna kada uzima naše proizvode – da to nije nešto što je sada u trendu, već će uvijek biti prihvaćeno i vrijedno. Inspirisani smo prošlošću, lokalnim tehnikama rada, ali i različitim utjecajima kroz historiju dizajna – ali na kraju dana, želimo da ugraviramo svoj put i damo svoj pečat svemu što radimo”, dodaje Emina.

U saradnji sa Leylom Mattison, čuvenom eksperticom za razvoj brendova, koja je kroz USAID-ov projekt “Diaspora Invest” radila sa kvalitetnim brendovima u dizajnu enterijera iz cijele BiH, “Studio Vračo” upravo je prošao i razgovore o putu kojim kompanija želi da ide.

“Veliko mi je zadovoljstvo sarađivati sa ljudima koji imaju viziju poput Emine, koji u potpunosti razumiju ključnu ulogu strateškog brendiranja i komunikacijskih alata u proširenju horizonta poslovanja. Emina viziju za Studio Vračo s pravom pozicionira na tržištu visokokvalitetnog dizajnerskog namještaja, što je čini jednom od naprednih mladih poduzetnica koje oblikuju sliku koju globalno šaljemo iz Bosne i Hercegovine”, poručuje Mattison.

Na ovo se nadovezuje Emina: “Izreka kaže ‘zadajte svoje ciljeve tako visoko da ih se plašite’. Ja sam uvijek bila osoba koja je imala velike snove i to je moj način da idem naprijed. Smatram da možemo biti zastupljeni u concept radnjama širom svijeta, te smatram da je naša kultura nedovoljno predstavljena u svijetu, a da mi možemo pronaći neki novi put da promoviramo naše naslijeđe i tradiciju.”

Emina pozdravlja saradnju sa dijasporom, ali smatra da je pred Bosnom i Hercegovinom još mnogo posla na polju razvoja i podrške brendovima koji imaju potencijal da izađu na međunarodno tržište.

“Drago mi je da je USAID na jedan institucionalan način pristupio povezivanju sa našom dijasporom koja je zaista riznica znanja i iskustava koji nama mogu pomoći u radu. Također, imam jako pozitivno iskustvo rada sa dijasporom iz Švedske kroz svoj rad u Švedskoj privrednoj komori u BiH. Kada je u pitanju izvoz, voljela bih da naglasim da nemamo dovoljno jasnu politiku diferenciranja i podrške firmama koje izvoze proizvode sa prvim stepenom obrade (sirovine) i firmama koje izvoze brendirane proizvode porijeklom iz BiH (3/4. stepen obrade). Mislim da Leyla i ovdje može uveliko pomoći, kao ekspertica u radu sa premium brendovima, te na jednom strateškom nivou iskomunicirati set alata koji su potrebni premium brendovima za njihov razvoj i daljnji rast. Naše iskustvo s Leylom jeste da je prije susreta pomno analizirala naš brend i onda smo prošle zajedno oblasti koji su do sada naši najveći izazovi  i na kojima trebamo da radimo. Vrlo studiozno pristupa radu i analizi i posjeduje znanje i iskustvo koje je deficitarno u BiH. Zaista sam imala “aha” moment jer sam osjetila da napokon imam sagovornika koji nas shvata i koji može da ponudi drugačiju perspektivu ili praktične prijedloga rješenja”, poručuje Emina.

“Studio Vračo” nastavlja svoju priču dalje kao jedan od bh. brendova čije vrijeme tek dolazi.

 

033.ba

biznis.ba

DRUGI UPRAVO ČITAJU

Možda vas zanima