back to top

Threads izgubio gotovo 80 posto dnevno aktivnih korisnika

Društvena mreža Threads se suočava sa izazovima održavanja svoje obimne korisničke baze. Prema podacima Similrav kompanije, u poslednjem mesecu je doživela pad od oko 80% u obimu korisničkog saobraćaja. Prema izveštaju izraelske kompanije, oko 50 miliona korisnika je dnevno ulazilo u Threads na početku jula. Međutim, taj broj je sada opao na svega oko 10 miliona. Vreme koje korisnik provodi na aplikaciji takođe je opalo sa 21 minut na početku leta na manje od 3 minuta danas.

Sa druge strane, X (ranije Twitter) nastavlja napredak uprkos turbulentnim vremenima. Prema trenutnim podacima, i dalje ima oko 100 miliona korisnika dnevno (DAU – broj korisnika koji ulaze u aplikaciju barem jednom dnevno) na Android uređajima, koji prosečno provode oko 25 minuta na Feedu. Pri svom lansiranju, Threads je uspeo da privuče više od 100 miliona korisnika – uglavnom korisnika Twittera i Instagrama koji su bili automatski dodati u njega za manje od nedelju dana. Međutim, platforma nije uspela da održi taj zamah.

Mark Zuckerberg je priznao u nizu postova da Meta trenutno radi na stabilizaciji usluge i dodavanju novih funkcija kako bi zadržala korisnike. Međutim, utisak je da je to premalo i prekasno. Iako ništa ne sprečava Threads da se vrati i privuče korisnike, nije jasno na koji način bi to moglo da se postigne.

Elon Musk nastavlja sa stabilizacijom X i već je otkrio svoju viziju budućnosti – aplikaciju svega, koja će obuhvatiti niz usluga od kupovine do osiguranja, poput azijskih super aplikacija.

Threads, s druge strane, deluje malo kao Twitter na početku – aplikacija za deljenje linkova i kratkih postova. Možda bi bila prikladna pre 20 godina, ali danas deluje pomalo ograničeno. Poslednja značajna funkcija koju je Threads dodao je organizacija Feeda u hronološkom redosledu, što bi trebalo da mu pomogne protiv X. Međutim, dok X oslanja na korisničku bazu koja je upoznata sa aplikacijom, nije jasno kako Threads želi da se izdvoji i privuče više korisnika. Aplikacija zapravo ne nudi jedinstvene funkcije koje se ne mogu naći kod drugih.

Osim toga, za razliku od X, Threads ima mnogo strožu politiku moderacije sadržaja – što može da podstakne mnoge korisnike koji vole relativnu slobodu X da nastave koristiti ovu aplikaciju. Meta ima dugu istoriju problematičnih postupaka u vezi sa nadzorom sadržaja i do danas nije jasno kakva su pravila zajednice što se tiče odluke da li će se prijavljeni postovi izbrisati ili zadržati.

U međuvremenu, trka između Elona Muska i Marka Zuckerberga ne čini se da dobija na zamahu. Nakon što je Musk samostalno najavio da će borba biti održana u Italiji – iako je tvrdio da se očekuje da će proći kroz hiruršku intervenciju koja će ga onesposobiti na nekoliko meseci – Zuckerberg je napisao na X: “Mislim da se svi možemo složiti da Elon nije ozbiljan i da je vreme da nastavimo dalje… Elon neće potvrditi datum, kaže da mu je potrebna operacija i sada želi da vežba u mom dvorištu. Ako Elon ikada bude ozbiljan oko stvarnog datuma i zvaničnog događaja, zna kako da stupi u kontakt sa mnom.”

Sa Muskeve tačke gledišta, potez koji je očigledno imao za cilj generisanje medijske buke, uspeo je izvan očekivanja. Inicijativa je postala glavna tema dana među mnogim vestima širom sveta – čak i među onima koji se stvarno ne bave ovom oblašću. Musk je uspeo da preusmeri pažnju sa ogromne kritike koju su korisnici Twittera imali zbog poteza koje je napravio u aplikaciji, kao što je promena brendiranja u X. Nije jasno da li je to što je privremeno uspeo da sačuva nekoliko preostalih korisnika – aplikacija se nekada hvalila sa oko 400 miliona dnevnih korisnika. Ali ono što je sigurno je da je za Muska to samo još jedan korak koji ga drži u svesti javnosti.

www.itvesti.info

itportal.ba

DRUGI UPRAVO ČITAJU

Možda vas zanima